Tijd voor research!

Gepubliceerd op 24 september 2021 om 14:00

Coaching zou geen coaching zijn zonder een onderzoekje, daarom doe ik research voor de opdracht die ik toegewezen heb gekregen, namelijk een wervingsvideo maken voor Brandweer Fryslân. Weten hoe ik dit ga aanpakken? Lees snel verder!

 

Speeddaten, teams samenstellen en aan de slag

Na een aantal heuse "speeddates", waarin we aan elkaar onze persoonlijke profilering moesten presenteren, was het tijd om de teams samen te stellen. Mijn team bestaat uit Mariska, Sanne, Vera en Myrthe.  Een divers team met verschillende soorten contentmakers. In mijn vorige blog beschreef ik uit welke opdrachten we konden kiezen. Als groep hebben we gekozen voor de wervingsvideo en storytelling. Hierbij zullen Sanne en ik ons voornamelijk bezighouden met de wervingsvideo en zullen Vera en Myrthe zich bezighouden met de storytelling door middel van korte video's. Mariska is de projectleidster van beide groepjes en zorgt ervoor dat alles soepel zal verlopen. 

Hoe pak ik dit aan?

Nu ik weet dat ik een wervingsvideo moet gaan maken voor Brandweer Fryslân is het tijd om een plan van aanpak te maken. Mijn plan van aanpak voor deze periode en hoe ik mijn eigen leerdoelen ga verwerken in dit project is hier terug te lezen. Voordat we op pad gaan om te gaan filmen, heb ik eerst een onderzoekje gedaan naar hoe je een goede wervingsvideo maakt. Dit heb ik gedaan door verschillende video's te bekijken op YouTube. Daarnaast heb ik ook een Webinar gekeken waarin uitgelegd wordt hoe je tot een goede wervingsvideo komt. Tot slot heb ik ook gekeken naar o.a. wervingsvideo's voor de brandweer uit andere regio's en heb ik inspiratie gehaald uit de wervingsvideo van de defensie. 

Na het doen van onderzoek heb ik een conceptidee uitgewerkt voor de video. Deze heb ik samen met de groep doorgenomen en ook heb ik deze aan onze docenten voor dit vak (Nick en Koen) laten zien voor eventuele feedback. Het idee voor de video is om een beeld te geven aan de kijker wie er bij de vrijwillige brandweer zitten, de werkomgeving te laten zien en de kijker het gevoel te geven dat zij dit ook kunnen zijn. Voor het storytelling gedeelte van de wervingsvideo willen we een uitruk na bootsen en dus laten zien hoe dit in zijn werk gaat als dit gebeurt. De call to action na het zien de video is om naar website te gaan voor meer informatie en daar je aan te melden om vrijwilliger te worden. 

 

Concept idee wervingsvideo
PDF – 170,3 KB 23 downloads
Resultaten onderzoek wervingsvideo
PDF – 104,6 KB 20 downloads

 

Ook heeft mijn groepje samen met mij een korte research gedaan naar de verschillende kazernes waaruit we konden kiezen. Zo willen we graag een man, vrouw, iemand van etnische afkomst en een jong iemand laten zien in de wervingsvideo. Op deze manier laten we diversiteit zien en geven we de indruk dat iedereen welkom is bij de brandweer. Daarnaast willen we de verschillende werkzaamheden van de brandweer laten zien. Bijvoorbeeld het duikteam. Zo kwamen we uiteindelijk op de kazernes Joure, Sneek en Oudega. 

 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.

Maak jouw eigen website met JouwWeb